fbpx

Loopeli ersätter inte behovet av mänsklig närvaro och fysisk omsorg

- genom att använda tekniken på rätt sätt kan äldreomsorgen skapa en balans mellan teknik och mänsklig närvaro

Vanliga frågor

Vem kan söka statsbidrag? Vem skapar alla konton? Och andra vanliga frågor

Vi strävar efter att göra det så enkelt som möjligt för er att samarbeta med oss. Vi värdesätter enkelhet och vill att hela vårt samarbete ska vara enkelt för er. Ni kan känna er trygga med vår support, vi finns här som en pålitlig partner för er.

Här har vi sammanfattat några vanliga frågor som vi får från anhöriga och personal genom vårt supportsystem. Vi har också inkluderat vanliga frågor om uppstart, vår tjänst och värdet av att använda vår tjänst. Om ni har andra frågor är ni naturligtvis välkomna att kontakta oss så hjälper vi er att reda ut det.

För verksamheter som erbjuder Loopeli till sina hyresgäster utan kostnad, ser tjänsten som en aktivitet i vardagen som hjälper till att minska ensamhet och därigenom motverka psykisk ohälsa. Vissa verksamheter har även märkt att användning av Loopeli har minskat medicinering mot ångest hos hyresgästerna. Dessutom skapar tjänsten en närmare kontakt mellan hyresgästen och deras anhöriga, vilket ger fördelar för alla inblandade. Dessutom kan verksamheterna ansöka om statsbidrag för att bekämpa ensamhet, vilket även gynnar de äldres privata ekonomi. Utöver detta finns det även ekonomiska fördelar eftersom hyresgästernas självständighet i kommunikationen med sina närstående frigör tid för personalen att utföra andra uppgifter.

Ja, många av våra kunder har ansökt om och fått beviljat statsbidraget för att minska ensamhet. Vi hjälper dig gärna att komma vidare med din ansökan. 

Loopeli erbjuder kompletta licenspaket som inkluderar introduktion för personal, hyresgäster och deras anhöriga. Vi följer en process för att alla inblandade ska känna sig trygga med tekniken. Vi finns med er hela vägen både för verksamheten och era hyresgäster och deras anhöriga. Vi kan även hjälpa er kontinuerligt med ändringar av familjer, bilder, uppdateringar och administration.

Loopeli är en kommunikationsplattform som skapar glädje och trygghet både för hyresgäster och deras anhöriga. Men det är inte bara de boende och deras anhöriga som gynnas av Loopelis tjänst. Även personalen inom äldreomsorgen har mycket att vinna.

Genom att erbjuda en effektiv kommunikationsplattform möjliggör Loopeli för personalen att vara mer produktiva i sitt arbete. Istället för att behöva lägga tid och energi på att assistera med kommunikationen mellan de boende och deras anhöriga kan personalen nu fokusera på andra arbetsuppgifter. Detta leder till ökad produktivitet och effektivitet inom äldreomsorgen.

En av de största fördelarna med Loopeli är dess nytta och värde för vårdtagare, anhöriga, personal och verksamheten i stort. Tjänsten bidrar till att lösa samhällsutmaningar i takt med att befolkningen åldras och antalet personer i arbetsför ålder minskar. Loopeli hjälper till att bekämpa problem som ofrivillig ensamhet och ökad bedrägeri bland äldre och personer med funktionsnedsättning.

Genom att använda Loopelis kommunikationstjänst kan personalen inom äldreomsorgen ge äldre människor en ökad känsla av trygghet och gemenskap. Genom att hålla anhöriga uppdaterade om viktiga händelser och vardagliga rutiner kan Loopeli minska kommunikationshindren och skapa en starkare anknytning mellan vårdtagare och deras familjer.

Loopeli erbjuder en säker kommunikation genom att endast inbjudna medlemmar kan ringa in och ta emot samtal. Detta förhindrar felringningar och att oönskade uppringare kan komma fram till surfplattan.

En viktig säkerhetsfunktion är att personen med surfplattan förblir helt anonym eftersom det inte krävs någon inloggning. Appen på surfplattan är unik och är kopplad till organisatörens konto. Det finns möjlighet att registrera kontot antingen på verksamheten i fråga eller på en anhörigs konto.

Med dessa säkerhetsåtgärder kan användarna känna sig trygga med att endast de inbjudna medlemmarna har tillgång till att ringa in och ta emot samtal på surfplattan.

Mer information

Vill du komma i kontakt med Loopeli?

Varje resa börjar med ett första möte

Ett första steg för att kolla vilka möjligheter som finns med Loopeli och om det passar er verksamhet är ett enkelt digitalt möte eller samtal.

– Vi berättar kort om tjänsten och vilka möjligheter som finns och svarar givetvis på era frågor. 

Vi söker även fler pilotverksamheter för att ytterligare bredda Loopelis användningsområden. Har ni en verksamhetstyp som vi ännu inte testat tittar vi gärna på möjligheten att samarbeta kring detta. 

BOKA DEMO

Välkommen att boka en kostnadsfri demo för att få veta mer om hur Loopeli kan hjälpa er verksamhet.

Uppgifter om verksamheten
Vi föredrar introduktion/demo via:*
Vill du bjuda in fler?*
Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter

NYTTOANALYSER - 3 olika

Ta del av nyttonalyser som Östersunds kommun genomfört för att utvärdera Loopeli i sin kommun. Analyserna visar kvalitativa och ekonomiska nyttor.