fbpx

Uppstart som Privat kund

Kom igång med Loopeli som privatperson

Loopeli tjänsten erbjuds i flera kommuner och boenden i Sverige. Erbjudas inte tjänsten i din kommun eller boende går det även att ansluta som privat familj.

För dig privatpersoner rekommenderar vi att besöka vår sida som är speciellt utformad för privat användning “För privatpersoner”. Där kan du läsa mer om tjänstens funktioner, hur du kommer igång och en support. Där kan du även skapa ett familjeabonnemang och testa tjänsten kostnadsfritt under 30 dagar.

Att tänka på

Hårdvara

För att komma igång med att använda Loopeli tjänsten behöver ni säkerställa:

Hårdvara – surfplattan till Loopeli elder appen (minst operativsystemen Android 10 och iOS13). VI rekomederar Androidsurfplattor då Loopeli kan “nålas fast” på skärmen. Vi rekommenderar också ett stabilt ställ. Ipad fungerar men ej att “nåla fast”.

Mobiltelefon – till anhörigappen. Fungerar med både apple och adroid. Dock inte med Doro och Huawei

99 kr per familj

Familjeabonnemang för 99 kr per månad, med obegränsat antal inbjudna medlemmar. 30 dagar fritt och utan bindningstid.

Loopeli finns tillgängligt på svenska och engelska och kan användas över hela världen.

 

Kom igång med Loopeli som privatperson via ett familjeabonneng

Loopeli erbjuds till hyresgäster, anhöriga och medborgare i flera boenden och kommuner i Sverige. Om tjänsten ännu inte finns tillgänglig i din kommun eller på ditt boende, kan du tipsa oss genom formuläret nedan för att be oss kontakta dem och introducera Loopeli. Vi är alltid intresserade av att expandera och hitta nya samarbetspartners.

För privatpersoner och familjer rekommenderar vi att besöka vår sida som är speciellt utformad för privat användning. Sedan 2019 erbjuder vi Loopeli till privata användare med ett familjeabonnemang för 99 kr per månad, med obegränsat antal inbjudna medlemmar. Loopeli finns tillgängligt på svenska och engelska och kan användas över hela världen.

Skillnader mellan uppstart och hårdvara

Vi vill poängtera att det finns skillnader mellan privata kunder och kommunala/verksamhetskunder. Utöver vem som betalar för tjänsten, erbjuds kommuner och verksamheter en helhetslösning med hårdvara, internetuppkoppling, projektledning och uppstart. Som privat kund ansvarar man själv för att skaffa rekommenderad hårdvara, starta ett konto och koppla ihop enheterna. Vi erbjuder dock tydliga instruktioner och support längs vägen.

Om du vill veta mer om hur du kommer igång som privatperson, rekommenderar vi att besöka vår sida för privatpersoner där du kan få mer detaljerad information.

Loopelis enkla meny

Skillnaden

Vad skillnaden innebär mellan privat och via kommun

Förutom den uppenbara skillnaden med vem som betalar för tjänsten, finns flera andra skillnader mellan att använda Loopeli som privatkund eller som kommun/verksamhet. Men båda alternativen är möjliga i dagsläget.

Kommuner och verksamheter erbjuder vi ett komplett kommunikationspaket som inkluderar hårdvara, internetuppkoppling, projektledning och uppstart.

Som privatperson ansvarar du själv för att skaffa rätt hårdvara, ställ och internetuppkoppling. Du ansvarar också för att starta ditt eget konto, men Loopeli finns självklart där för att ge hjälp och instruktioner även till dig som privatperson.

Vill du komma igång med ett familjekonto hänvisar vi dig till vår sida “För privatpersoner”.

tipsa Loopeli

Vill du tipsa oss att kontakta ett boende eller kommun?

Loopeli erbjuds idag via boende och kommuner

Saknas Loopeli på ert boende eller kommun men att du ser ett behov. Vi tar tacksamt emot tips från dig och kontaktar gärna ditt boende eller kommun. På detta sätt får boendet, verksamheten eller kommunen möjligheten att “lära känna” Loopeli och dessa möjligheter direkt via oss på Loopeli.

De uppgifter vi önskar att få om du känner till dem utöver vilken kommun, boende eller verksamhet du tipsar om är: om du har en kontaktperson, telefonnummer och/eller mail. Lämna gärna även ett meddelande om varför du tipsar och vilket värde du ser med Loopeli.

Loopeli även till Privata användare

Är du intresserad av att veta mer om Loopeli som privat person?

Loopeli erbjuds för närvarande kostnadsfritt till hyresgäster, anhöriga och medborgare på flera boenden och kommuner. Om du är osäker på om tjänsten finns tillgänglig på ditt boende kan du alltid kontakta oss på Loopeli för att få mer information. Om tjänsten ännu inte finns tillgänglig i din kommun eller på ditt boende och du skulle vilja att vi kontaktar dem för att introducera Loopeli, kan du använda formuläret nedan för att tipsa oss så kontaktar vi dem.

Skillnader mellan privata användare och via kommun/verksamhet

Förutom den uppenbara skillnaden med vem som betalar för tjänsten, vill vi påpeka att det finns flera skillnader mellan att använda Loopeli som privatkund eller som kommun/verksamhet. Båda alternativen är möjliga. För kommuner och verksamheter erbjuder vi ett komplett kommunikationspaket som inkluderar hårdvara, internetuppkoppling, projektledning och uppstart, och involverar hyresgäster, anhöriga och personal. Som privatperson ansvarar du själv för att skaffa rätt hårdvara, ställ och internetuppkoppling. Du ansvarar också för att starta ditt eget konto, men Loopeli finns självklart där för att ge hjälp och instruktioner även till dig som privatperson.

En annan skillnad är finansiering – det finns flera olika statsbidrag som en kommun, verksamhet eller ideell förening kan ansöka om för att finansiera Loopeli och minska ensamhet, förbättra vårdkvaliteten och liknande.

Om du vill veta mer om hur du kommer igång som privatperson, besök vår sida för privatpersoner via länken nedan.

 

BOKA DEMO

Välkommen att boka en kostnadsfri demo för att få veta mer om hur Loopeli kan hjälpa er verksamhet.

Uppgifter om verksamheten
Vi föredrar introduktion/demo via:*
Vill du bjuda in fler?*
Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter

NYTTOANALYSER - 3 olika

Ta del av nyttonalyser som Östersunds kommun genomfört för att utvärdera Loopeli i sin kommun. Analyserna visar kvalitativa och ekonomiska nyttor.