fbpx

KOSTNADSFRI DEMO

FÖR OMSORGSVERKSAMHETER & KOMMUNER!

Exempel på uppstart | STEG FÖR STEG

För att visa hur en kommun eller annan verksamhet kan komma igång med Loopeli, kan vi ge er ett exempel på hur vi kan vara med och guida er genom hela uppstartsprocessen. Vårt mål är att finnas där för er från början till slut och anpassa oss efter era behov. Vi kan antingen hjälpa er med hela införandet av tjänsten, ta över ansvaret för denna process eller komma fram till en annan lösning tillsammans. Nedan följer ett exempel på ett av sätten där vi har varit delaktiga i hela processen.
STEG 1
DIGITALT MÖTE / DEMO
Ett förstamöte digitalt där verksamheten berättar om sin verksamhet och Loopeli presenterar tjänsten. Loopeli föreslår upplägg och paketering utifrån verksamhetens behov och önskemål.
STEG 1
STEG 2
TESTPERIOD
Känner du dig osäker på tjänsten kan vi på Loopeli erbjuda verksamheten testkonton som kan användas kostnadsfritt i verksamheten. Är det för Loopeli ett verksamhetsområde vi inte testat tidigare hjälper vi gärna till med en utökad testperiod inkl hårdvara och uppföljning.
STEG 2
STEG 3
FÖRBEREDELSER
Verksamheten bestämmer antal paket och skickar bidragsansökan till kommunen. Om ni vill ansöka om tex statsbidrag. Om ni har andra medel gå det självklart också bra. Loopeli beställer hårdvara så fort vi kommit överens om startdatum för uppstart. Loopeli uppdaterar surfplattorna, konfigurerar och installerar licenserna.
STEG 3
STEG 4
LEVERANS
På leveransdagen bokas genomgång av tjänsten för personalen Verksamheten utser en samordnare som blir Loopelis primära kontakt. Med denna kontaktperson kommer vi överens om utbildning, genomgång av Loopeli behöver genomföras med fler i verksamheten eller om de räcker med instruktioner ni får i samband med uppstart.
STEG 4
STEG 3
DAGLIG DRIFT
När en inneboende vill ha Loopeli fyller personalen i ett eletroniskt kontaktanmälan. Loopeli kontaktar anhörig och ser till så att namn och bilder på alla familjemedlemmar kommer in i surfplattan. Loopeli meddelar personalen att surfplatta X är konfigurerad och kan ställas in på inneboende Xs rum. Loopeli instruerar de anhöriga hur de ansluter sig till kontot.
STEG 3
STEG 4
BYTE
Vid byte av familj på surfplattan meddelas Loopeli vilken surfplatta det gäller. Detta byte kan ske pga personen gått vidare, flyttat till annat boende eller annan förändring som gör att personen längre inte kan använda surfplattan. Loopeli nollställer surfplattan så att licensen kan användas av en ny inneboende. Det krävs ingen omstart eller uppdatering av surfplattan utan vi börjar om med att samla in information om den nya familjen som ska få glädje med hjälp av enkla videosamtal och bilder.
STEG 4

Vill ni också bidra till digital gemenskap och motverka ensamhet tillsammans med Loopeli?

Boka kostnadsfri demo för er verksamhet

Vill du veta mer om hur Loopeli fungerar inom omsorgen, demensboende, LSS , kommun eller annan verksamhet där du ser behovet och värdet med att samarbeta med oss på Loopeli? Vi träffar dig gärna och berättar mer, kolla på möjlighet för er att utvärdera och testa Loopeli i er verksamhet, boende eller kommun.

Mer information

Vill du komma i kontakt med Loopeli?

Varje resa börjar med ett första möte

Ett första steg för att kolla vilka möjligheter som finns med Loopeli och om det passar er verksamhet är ett enkelt digitalt möte eller samtal.

– Vi berättar kort om tjänsten och vilka möjligheter som finns och svarar givetvis på era frågor. 

Vi söker även fler pilotverksamheter för att ytterligare bredda Loopelis användningsområden. Har ni en verksamhetstyp som vi ännu inte testat tittar vi gärna på möjligheten att samarbeta kring detta. 

BOKA DEMO

Välkommen att boka en kostnadsfri demo för att få veta mer om hur Loopeli kan hjälpa er verksamhet.

Uppgifter om verksamheten
Vi föredrar introduktion/demo via:*
Vill du bjuda in fler?*
Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter

NYTTOANALYSER - 3 olika

Ta del av nyttonalyser som Östersunds kommun genomfört för att utvärdera Loopeli i sin kommun. Analyserna visar kvalitativa och ekonomiska nyttor.