Samarbeta med Loopeli
Tillsammans mot utanförskapet
Elgiganten och Loopeli strävar efter att ge äldre och människor med funktionsnedsättning de bästa möjligheterna att delta i den digitala utvecklingen och i sina när och käras vardag.
Vi på Loopeli är öppna för andra samarbeten och idéer som delar vår vision och mål om att förbättra vardagen för sårbara grupper som riskerar att hamna i utanförskap, ensamhet och psykisk ohälsa. Vi tror att tillsammans kan vi erbjuda enkla lösningar som gör en verklig skillnad.
Kontakta oss: samarbete@loopeli.se
Media och marknadsföring
Fokus på B2B mässor
Idag känner vi att vi har etablerade och fungerande relationer med lösningar för sociala medier, marknadsföring och arbete med vår hemsida, samt media genom en mediebyrå.
Men om du tror att vi har missat något värdefullt och givande upplägg så kan det vara bra att veta att vår primära målgrupp och fokus är B2B kunder, det vill säga personer som arbetar inom kommuner, LSS , SÄBO, hemtjänst eller liknande. Dessa personer kan ha olika befattningar såsom verksamhetschefer, IT-ansvariga, inköpare, samordnare, verksamhetsansvariga eller liknande inom områdena välfärdsteknik och e-hälsa.
Vårt primära fokus ligger på att närvara vid olika mässor såsom e-hälsa mässan i Kista och Vitalis mässan i Göteborg, vilka redan är bokade 2024.
PR och annan media
Tillsammans mot utanförskapet
Loopeli och dess ägare har gjort sig kända i media genom sin medverkan i program som “Draknästet” och “Vad hände sen” på SVT. Under “Draknästet” 2021 pitchade Loopeli för investerargruppen bestående av Jonas Eriksson, Lena Apler, Shervin Razani, Jacob De Geer och Sara Wimmercranz. Därefter gjordes en uppföljning 2023 där deltagare och investerare från tidigare säsonger av “Draknästet” återförenades i programmet “Vad hände sen”. I detta format intervjuades Loopelis ägare Daniel Straume och Nina Norberg tillsammans med deras “Drakar” Jonas Eriksson och Lena Apler.
Ägarna har också medverkat i radio, tidningar och andra mediekanaler där de har pratat om deras tjänst, erfarenheten av att driva företag som ett par och hur det var att pitcha inför “Drakarna”. Loopelis framgångar har även uppmärksammats i SVT och Sveriges radio där Östersunds kommun och dess invånare har berättat om värdet av enkla videosamtal.
Om du arbetar inom PR, journalistik eller reportage och är intresserad av att få mer information om hur Loopeli kan bidra till en bättre vardag, minska ensamhet och skapa nytta för Sveriges kommuner och invånare, tveka inte att kontakta oss. Vi är öppna för att dela vår historia och hur vi kan vara till hjälp.